بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت به مجموعهای از پروسهها گفته میشود که با استفاده از تکنیکهای مختلف، سایت را برای موتورهای جستجو بهینه میکند. این عملیات در حقیقت برای بهبود موقعیت سایت در نتایج جستجو گوگل و دیگر موتورهای جستجو، صورت میگیرد. تکنیکهایی مانند بهبود سرعت سایت، بهبود کارایی، بهبود محتوای سایت، بهبود ساختار پیوندی سایت و بهبود برچسبهای سئو مورد استفاده قرار میگیرند. هدف از بهینهسازی سایت، افزایش ترافیک سایت، بهتر شدن رتبه سایت در موتورهای جستجو و بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. بهینهسازی سایت، یک فرآیند مداوم است و باید به صورت مداوم با رویت و بررسی شاخصها و میزان ترافیک سایت بهبود یافته و به روز شود. از ابزارهای متنوعی نظیر Google Analytics و Google Search Console برای بررسی و پیگیری وضعیت سایت استفاده میشود.
انواع سئو
برای رشد کسب کار نیاز به بهینه سازی سایت خود دارید
سئو (Search Engine Optimization) يعني بهبود دادن موقعيت وبسايت در نتايج جستجوي موتورهاي جستجو است. انواع سئو شامل:
راجب سئو داخلی، بهینهسازی سایت داخلی و به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو است. سئو داخلی شامل مواردی مانند ساختار لینکها، ارسال نقشه سایت به گوگل، استفاده از برچسبهای عنوان و توضیحات مناسب در هر صفحه، بهبود کیفیت محتوا و کاهش زمان بارگیری صفحات و… میشود. هدف از سئو داخلی، افزایش حضور و ترافیک سایت در جستجوی گوگل و همچنین بهبود تجربه کاربری است. کار کردن روی بهینهسازی داخلی سایت، اطمینان میدهد که محتوای مفید و با کیفیت در سایت شما قرار گرفته و به راحتی در حین جستجوی کاربر مورد نظر پیدا میشود. با سئو داخلی، میتوانید سطح رقابتی سایت خود را در بازار آنلاین افزایش دهید و موفقیت بیشتری را تجربه کنید.
راجب سئو خارجی، آن روش هایی که برای بهبود رتبه و ترافیک وب سایت شما در موتورهای جستجوی خارجی اعمال می شود، شامل محتوا، پیوندسازی، کلمه کلیدی و بهینه سازی متا تگ های وب سایت است. طراحان وب توجه داشته باشند که چگونه محتوای الکترونیکی به ترتیب نمایش روی موتورهای جستجوی خارجی قرار می گیرد. تهیه محتوایی برای وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی استراتژیک و بهبود برچسب هاي توضیحات مطالب، از جمله تکنیک های موثر سئو خارجی هستند. پیوندسازی به عنوان یک عوامل کلیدی سئو، همچنین برای بهبود موقعیت وب سایت در پایین ترین قیمت ممکن، بسیار مهم است. راهکارهایی مانند ساخت پیوندهای خارجی از سایت های بازاریابی معتبر و مرجعی مانند ویکی پدیا و گوگل به عنوان خدمات سئو خارجی، می تواند به خوبی کمک کنند.
سئو (SEO) در واقع بهینهسازی موتورهای جستجو است که درنتیجه به بهبود رتبه صفحات وب سایت در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی منجر میشود. سئو محتوا همان بهینه سازی محتوا بوده که برای به دست آوردن درصد بیشتری از ورودی ترافیک به صفحه وب سایت از طریق جستجوی اینترنتی، باید در آن استفاده کرد. برای انجام سئو محتوا باید مطالب خود را تناسب داشته با کلمات کلیدی اصلی و مهم صنعت خود، انتخاب کرد. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما اصیل، استاندارد، به روز و کاربرپسند است، و همچنین از تصاویر و فیلمهای مرتبط برای ارتقاء محتوای خود استفاده کنید. در مجموع، یک محتوای کارآمد، پویا و با کیفیت ، کلیدی برای جذب بیشترین ترافیک و بالا بردن رتبه صفحه وب سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی است.
راجب سئو فنی باید دانش کافی و تخصصی داشته باشید تا بتوانید سایت خود را به بهترین شکل برای موتورهای جستجو بهینه کنید. بهترین روش برای انجام سئو فنی، اعمال تغییرات در ساختار و محتوای سایت است تا بهتر درک شود که سایت شما درباره چه موضوعاتی مطالبی ارائه میدهد و سپس اعمال بهینهسازیهای مربوط به تگهای HTML، سرعت لود صفحات و بهبود کیفیت کدهای سایت. هدف نهایی سئو فنی بهبود قابل ملاحظه در رتبهبندی سایت در صفحات نتایج جستجو است. لازم است مدام محتوای سایت خود را بروزرسانی کنید و روی ایجاد لینکهای خارجی و داخلی به صورت هوشمند تمرکز کنید. در نهایت، مشتریان شما نیز باید در سایت شما سادهترین راهها برای دسترسی به محصولات و خدمات شما را داشته باشند.
بهترین راه برای بهبود سئو یک وبسایت، استفاده از مدیریت مناسب شبکه های اجتماعی است. اگر به درستی از شبکه های اجتماعی استفاده کنید، می توانید به بهترین نحو از دید بازدید کنندگان و موتورهای جستجو بهره ببرید. برای بهبود موقعیت سئویی، باید در شبکه های اجتماعی فعالیت های مناسبی داشته باشید. ایجاد محتوای جذاب و با ارزش در شبکه های اجتماعی، می تواند به بهبود برخورد با کاربران و همچنین در کل کسب و کار شما کمک کند. همچنین باید به شکل منظم فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی را به روز نگه دارید و از بهترین روش ها برای استفاده از شبکه ها بهره ببرید. با توجه به این موارد، می توانید بهترین از سئو های شبکه اجتماعی استفاده کنید و به بهترین نحو در رتبه بندی موتورهای جستجو پیشرفت کنید.
ثبت سفارش سئو
بعد از ثبت سفارش از طریق واتساپ یا تلگرام با شما ارتباط خواهیم داشت
پرسش های پرتکرار
برخی از سوالاتی که کاربران از ما پرسیده اند
صفحهای است که به موتورهای جستوجو اطلاعاتی درباره آن دسته از صفحات وبسایتتان میدهد که میخواهید در موتورهای جستجو فهرست یا ایندکس شوند. این صفحه را ازطریق آدرس yourdomain/robots.txt میتوانید پیدا کنید.
این فایل فهرستی از تمام صفحات وبسایت و نقشه و مرجعی سریع از محتوای شما برای ایندکسشدن در موتور جستجو کاربرد دارد.
وقتی موتورهای جستجو محتوای وبسایت را نگاه میکنند، در حال خزیدن در آن هستند و هر محتوایی که در موتور جستجو ظاهر میشود، ایندکس میکنند. بهخاطر بسپارید که همه محتواها ایندکس نمیشوند.
نتایج حاصل از سئو به این عوامل بستگی دارد؛
- تعداد محتوای تولیدشده
- کیفیت محتوا
- چگونگی برقراری ارتباط محتوا با مخاطبانتان
- بزرگی یا کوچکی وبسایت با اعتبار دامنه قوی یا ضعیف
اگر موتورهای جستوجو بهطورمنظم بخزند، ممکن است نتایج وبسایتی بزرگ را در چند روز ببینند. باوجوداین، وبسایتهای کوچکتر بهاحتمال زیاد بیشتر طول میکشند؛ زیرا موتورهای جستوجو کمتر در آنها میخزند. قبل از اینکه استراتژی سئو خود را تغییر دهید، حداقل یک هفته و حداکثر یک ماه صبر کنید. پیشنهادی میکنیم در سئو سایت صبوری کنید.
استخدام بهصورت حضوری یا دورکار برای انجام سئو تصمیم عاقلانهای است؛ اما اگر آن شخص واقعاً قوانین بروز سئو را نداند، ممکن است با جریمه سنگین گوگل روبرو شوید.
سئو همه وبسایتها یکسان نیست و ممکن است تیم شما برخی از مؤلفههای مهم سئو را در نظر نگرفته باشد؛ ازجمله:
- نداشتن صفحه Google My Business
- وبسایت ناسازگار با موبایل
- وبسایت حاوی محتوای تکراری و کپی
- بهروزرسانی متناقض محتوا
- سرعت کُند وبسایت
- نادیدهگرفتن سیگنالهای اجتماعی
- ایندکسنشدن وبسایت
- استفادهنکردن از کلمات کلیدی مرتبط
این مشکل ناشی از عوامل زیر است:
- بهروزرسانیهای گوگل
- تغییرات ایجادشده در وبسایت
- مطالب بیربط
- ازدستدادن لینکها در وبسایت
- خطاهای وبسایت